Tacogratäng

Jag tänkte att jag skulle tipsa om en maträtt som blivit en av mina favoriter och det bästa av allt är att det är GI-vänligt (passas även för de som äter enligt LCHF). Det är inte bara gott, det är även extremt lätt att göra!

Det enda du behöver är detta:



500 gram köttfärs
1 halv burk Philadelphiaost (jag valde den med vitlök och örter)
1 creme fraiche (jag valde mini)
1 påse tacokrydda
150 gram riven ost

Gör så här:
Smörj in botten och halvvägs upp på sidorna av ugnsformen med philadelphiaost.
Höll på creme fraichen ovanpå.
Stek köttfärsen och tillsätt tacokryddan.
Häll sedan tacoköttfärsen ovanpå creme fraichen.
Avsluta med den rivna osten.

Ställ in gratängen i ugnen på ca 225 grader och ta ur den när osten smällt ordentligt (ca 10 min).

Servera med en sallad.

Ett tips är att även bryta sönder tacochips och äta tillsammans med gratängen.


Kommentarer
Postat av: Josefin

Kika in på min blogg för att tävla =)

Postat av: Malin

Ja, så är det verkligen! :)

2011-08-01 @ 23:06:04
URL: http://classikern.blogg.se/
Postat av: Anna

De lät väldigt gott. Måste testas pronto. =) Vilken härlig blogg=)

2011-08-02 @ 16:03:51
URL: http://annatornhult.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0