Dag 1 - igen

Precis som jag trodde så blev dag 2 betydligt jobbigare! Jag är helt säker på att jag hade fixat det om det inte var för att jag verkligen var tvungen att gå och handla.

Att leva med ett riktigt sockerberoende är att inte ha kontroll. Finns så många som säger att de är beroende med som egentligen inte riktigt förstår hur det är. När jag var och handlade igår så hamnade jag bland godishyllorna. Inom mig så ritkigt skrek hela jag: NEJ, jag vill inte ha! Men beroendet lät mig inte gå ut från butiken förrens jag hade godis med mig hem. Jag försökte verkligen att ta mig ut utan något, men det gick inte! Så satt jag sen här hemma och åt godis som jag egentligen inte ville äta, men mitt beroende tvingade mig till det. Jag hade ingen kontroll över mig själv kan man säga.

Idag är det då återigen dag 1 och jag är lika fast besluten att klara det som jag var sist. En sak jag har till min fördel nu är att jag inte behöver gå och handla något. Inte för att jag kan det heller. Jag har exakt 0,90 kr på mitt bankkonto just nu. Vilket jag tycker är jättebra för då kan jag ju verkligen inte köpa något godis. Däremot så kommer ju abstinensen vara jättejobbig, men det går. Det vet jag att det gör!

Kommentarer
Postat av: mysan

Tjenare tjenare! :)

allt bra?

säg gärna vad du tycker om min outfit! :)

2011-07-19 @ 11:29:31
URL: http://myedenvad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0