Ett kollage

När jag gick kursen Stresshantering & Personlig Utveckling så fick vi i uppgift att göra ett kollage över saker i livet som vi var tacksamma över, vad vi tyckte var viktigt. Jag valde även att ha med lite vad jag strävar emot.

Jag tror att det är en väldigt bra grej att göra för oftast så inser vi inte hur mycket vi faktiskt har att vara tacksama för. De flesta av oss ser istället det vi inte har och vad händer då? Jo, all energi koncentreras på det och vi blir istället olyckliga. För att sedan veta vad det är vi har att vara tacksamma för är inte det lättaste. Det krävs att vi stannar upp, varvar ner och bara känner efter vad det är som ligger oss varmast hjärtat.

Så här såg mitt kollage ut när jag var klar och nu har det också fått en plats i mitt hem:


Kollaget i helhet


Min familj är en viktig del i mitt liv och även min katt Akilles så klart.




Det här lite mer vad jag strävar efter just nu. (Det står tro på dig själv, där det blänker)


Vänner är så klart viktigt att ha. Gillar att fota och att lyssna på musik är en viktig del av min vardag.

Vad skulle finnas på ditt kollage? Gör gärna ett eget, fota och maila mig ([email protected]), så får det en plats här på bloggen (om du vill!) med länk till din egen ev. blogg. Alltid roligt att ta del av vad andra värdesätter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0