Positivt vs. negativt tänkande

Innan jag gick kursen Stresshantering & personlig utveckling så hade jag en tendens att tänka mer negativt än positivt. Vissa dagar mer än andra. Visst kan det fortfarande vara svårt att tänka positivt, speciellt i vid vissa tillfällen. Det hela handlar ju egentligen om att programmera om sig själv och sina tankegångar och det är verkligen inte det lättaste.

Har ni tänkt på hur ofta det faktiskt blir som man föreställt sig, oavsett om man tänker negativt eller positivt. Tänker man att det kommer att misslyckas, ja då gör det oftast det också. Tänk vad mycket man skulle åstakomma om man istället tänkte positivt!

Så här ser det ut om man tänker negativt, dvs begränsande föreställningar:



Men så här ser det stället ut om man tänker positivt, dvs föreställningar som gör saker möjliga:


Kommentarer
Postat av: Olivia

Jag måste säga att jag verkligen uppskattar din sida. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-07-11 @ 03:19:42
URL: http://gravidforsakring.net
Postat av: Henrik Olsson

Positivt tänkande är väldigt viktigt, men tyvärr är det lätt att fastna i negativt tänkande - men alla dåliga vanor går att bryta :)



2011-07-12 @ 09:57:27
URL: http://www.henrikolsson.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0