Bakis-tips!

Med tanke på att jag var ute igår så tyckte jag att detta inlägget passade bra, trots att jag inte är särskilt bakis själv. Jag är absolut inget proffs på detta ämnet, men genom åren har jag ju snappat upp en del och testat saker som fungerar.



Under kvällen/natten:
• Drick annat under kvällen mellan glasen med alkoholhaltiga drycker. (Lätt att glömma, jag vet)
• Ät något sent på kväll/natten, gärna precis innan du går hem. Jag mår bättre dagen efter när jag gör det.
• Drick ett stort glas med mjölk innan du går och lägger dig. Vatten går också bra, men mjölk är bättre.
 


Dagen efter:
• Drick mycket vätska! Kroppen är uttorkad så vätskebalansen behöver återställas.
• Ät även om du mår illa. Kroppen behöver näring, men bättre att äta en pizzza än ingenting alls.
• Försök att få lite frisk luft. Du är nog fortfarande lite bakis men känns ändå lite bättre.
• Frukt sägs lindra baksmälla, men inget som jag själv testat.



Bakismat:
Vi har väl alla något som vi alltid äter dagen efter. Oftast är det fet mat som man får ett sug efter - pizza, hamburgare. Min stående "bakismat" brukar bestå av ostbågar och Coca Cola.

Har du några andra tips på sådant som dämpar baksmällan? Vad har du för bakismat?


Kommentarer
Postat av: Caroline

Bra tips =) Jag har testat receptfria bakistabletter (inte resorb som många kör med, men minns inte vad dom heter) på hälsokostaffär - och det fungerar faktiskt! Förmodligen för att man löser dom i vatten och därmed får i sig massor av vätska, och dom innehåller salter och sånt man förlorar när man dricker. Som sagt, dom fungerar!

Och här kör vi med kebabtallrik som baismat ;)

2011-06-18 @ 11:50:49
URL: http://fitline4life.blogspot.com
Postat av: Matilda

jag brukar alltid vara sugen på chips , främst grillchips när jag är bakis. men jag blir inte bakis så ofta dom få gångerna jag dricker tack o lov :D

2011-06-19 @ 18:54:26
URL: http://twinturbot.blogg.se/
Postat av: Tilla

Nu tappade jag ordet. men finns ett receptfritt läkemedel som hjälper till att återställer vätskeballansen. man kan ta en sådan innan man går och lägger sig också. Resorb? kan de heta så? eller är de i hopblandat med något annat?

2011-06-20 @ 21:01:48
URL: http://tillaandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0