Box

När man tränar box så innebär det en rad slag i olika kombinationer och i olika tempon. En del kör även med sparkar. Detta ger träning i kondition, styrka och smidighet. Perfekt träning om du har svårt att få in tillräckligt många olika träningspass under veckan.



Min egen erfarenhet av box:
Jag tycker att box både är bra och rolig träning. Eftersom jag sällan visar irritation eller ilska så är detta ett perfekt träningssätt att få ut aggressioner på. Det som jag ser som ett stort plus är att man tränar många muskler samtidigt. Jag minns att efter första gången jag testade box så hade jag ont i muskler jag knappt visste att jag hade! Ett minus är dock att man måste ha en sparrningsparter, men har man inget emot att sparra mot någon man inte känner så är det så klart inget problem.


Kommentarer
Postat av: V e v v z

sv; tack :D Hon är en cocker spaniel/labrador/rottweiler :)



bra blogg! =D

2011-06-06 @ 18:29:34
URL: http://vevvz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0