Hur gammal är du...egentligen?

Vad dinn kronlogiska ålder är och vad din verkliga ålder är, är två helt skilda saker. Vi kan alla säga att jag är si och så många år, men det viktiga är hur gammal vi verkligen är. Hur gammal vi är på insidan. Det vi äter, våran hälsa och stress är några av de faktorerna som avgör hur vi egentligen mår och hur gamla vi egentligen är.

Har du sett The Oprah Show känner säkert igen Dr. Oz och Dr. Roizen, som medverkat ett antal gånger i programmet. På deras sida så kan du göra ett test, The Real Age-test, med en rad frågar om kost, träning, sjukdomar mm.



När du sedan fyllt i alla uppgifter så får du fram sin verkliga ålder och även vad du gör bra och mindre bra inom varje område. Du får även tips på vad du kan förbättra och vad du kan göra.

Mitt resultat visade att jag är cirka 3 år äldre än min kronologiska ålder. Alltså finns det en del att förbättra. Men jag ser det bara som något positivt för jag har ju ändå en utgångspunkt nu.

Vågar du ta reda på din egentliga ålder?


Kommentarer
Postat av: Michaela

Jag hoppas jag gjorde fel på den, fattade inte ens hälften.

2011-05-23 @ 20:30:26
URL: http://michaelaweijnblad.blogg.se/
Postat av: sara

Ska bli kul och se hur gammal man egentligen är ;)

2011-05-23 @ 21:40:34
URL: http://shansson.blogg.se/
Postat av: Caroline =)

Otroligt fin blogg =)

2011-05-23 @ 22:21:05
URL: http://carolinelovedavid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0