Hur stressad är du?

För cirka ett år sedan så gick en kurs som heter Stresshantering & personlig utveckling, dvs samma som namnet på denna kategori. När jag startade den kursen så fick jag börja med att göra detta stresstest för att se hur stressad jag var.



Stresstest

3 = ofta
2 = en till två gånger i veckan
1 = sällan
0 = inte de senaste veckorna eller aldrig


* Jag känner mig spänd och/eller orolig
* Jag känner mig arg och/eller orolig
* Jag känner mig mig hjälplös och/eller deprimerad
* Jag tycker att det är svårt att slappna av
* Jag har svårt att koncentrera mig
* Jag tycker det är svårt att hinna med saker
* Människor på min arbetsplats/i min hemmamiljö gör mig spänd
* Jag har dålig matsmältning/dålig mage
* Jag har huvudvärk
* Jag har spänningsutlöst nack-, rygg- eller skudersmärta
* Jag har svårt att somna
* Mina händer brukar vara kalla och svettiga
* Jag vaknar tidigt på morgonen, men känner mig trött
* Jag äter när jag känner mig spänd
* Jag dricker alkohol när jag känner mig spänd
* Jag tar medicin när jag känner mig spänd
* Jag biter på naglarna när jag känner mig spänd
* Jag oroar mig för framtiden

Maxpoäng: 54

Ju högre poäng ju mer stressad är du. Dela gärna med dig av ditt resultat om du har lust. Själv fick jag vid kursens start 30 stresspoäng. När jag slutade kursen några månader senare så hade jag halverat mina stresspoäng.

Kommentarer
Postat av: Matilda

jag fick 30... ^^

2011-05-09 @ 18:20:15
URL: http://twinturbot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0