Läsarfråga

Jag fick en fråga från Renée, en av mina läsare och jag tänkte att det kunde vara något som kanske någon annan också vill veta.

Läsarfråga:
Jag har en fråga, du vet sån där sak som man kan sätta på magen. Som brukar vara med på tv shop, ingen aning vad den heter men den typ vibrerar och så säger dom att de blir skillnad inom en kort tid. Vet du om dom hjälper ? För jag är jättesugen på att köpa en men dom kostar ändå 500 så känns ovärt om den inte hjälper ? Jag vill inte ha den för att få muskler utan mera för synes skull. Alltså få en finare mage.

Jag har själv inte haft någon erfarenhet av en abtronic, som dessa heter, så något klart svar kan jag inte ge dig. Men jag har själv väldigt svårt att tänka mig att dessa faktiskt skulle fungera.
Eftersom jag vet så lite om den så har jag googlat lite om den och hittat lite delade meningar om den. Vissa tycker den är bra, medan andra inte gör det.



Några negativa kommentarer var dock dessa:
"Abtronic gör att man svettas mer, mycket vätska försvinner alltså ur kroppen vilket gör att magrutorna syns mer. Men så fort man dricker något jämnar vätskebalansen ut sig och man ser likadan ut som man gjorde i början."

"Jag var hos en kompis och testade hans Abtronic, men jag fick typ senadrag i magen efter bara några sekunder och var tvungen att ta av mig bältet. Hade jävligt ont resten av dagen."

"Det funkar inte. Det enda som händer är 2 klockbatteri som skickar ut ström i kroppen. Jag kände en gång nästan som ett knivhugg när jag använde den. Kändes hela vägen från magen upp till hjärtat så den är inte bra och hjälper inte ett skit. Situps är bättre."

Vad kan jag då dra för slutsats? Tvivlar fortfarande att den fungerar. Jag tror betydligt mer på att satsa på vanliga och sneda situps istället. Kroppen behöver träning för att må bra. Framför allt mage och rygg för att förhindra framtida ryggproblem orsakade av försvagade bålmuskler.

Kommentarer
Postat av: renée carlsson

ooh vad snäll du är !

tack så jättemycket för hjälpen , har nu bestämt mig för att jag får fortsätta träna istället. många kramar

2011-05-15 @ 18:35:26
URL: http://rcaarlsson.blogg.se/
Postat av: Mamma

Jag har en sån , jag märkte ingen skillnad , det enda jag jag märkte av var att magen fungerar bättre om man har problem med det eller som massage på ryggen . Så mitt tycke är att jag tror inte heller på att det fungerar som de påstår att den ska göra .

2011-05-15 @ 19:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0