Min hälsoplan

Den här hälsoplanen skrev jag för ett tag sedan (som ni ser på startdatumet) och det är den jag fortfarande strävar efter, med den lilla skillnaden att jag lagt till den sista punkten under målen.

Denna kommer bli startskottet på mitt nya liv. Det kommer inte bara handla om att gå ner i vikt och att bli hälsosammare vad gäller kost och träning utan även om att må psykiskt bättre, att få bättre självkänsla och självförtroende.

Vissa delar kommer att gälla till 100% redan nu men träningen får gå lite på halvfart för tillfället eftersom jag inte ska köra för intensiv träning i början med GI (kommer mer om det senare).


Start- och slutdatum:

25 april 2011 - 20 juni 2011 (och framåt!)

 

Mål:

♥ Få en mer hälsosam kropp (både utsida och insida!)

♥ Få bättre och hälsosammare vanor

♥ Bli piggare och få mer energi

♥ Må bra och trivas med mig själv

♥ Minska på stressen avsevärt

♥ Våga släppa lite på kontrollen
♥ Få kontroll på mitt sockerberoende
 

Vägen dit:

♥ En promenad på minst 30 minuter varje dag

♥ Dricka vatten till varje måltid (minst 1 liter/dag)

♥ Sova 7-8 timmar varje natt

♥ Äta enligt GI

♥ Max en fuskdag per vecka (i liten mängd!)

♥ Träna minst 3 gånger i veckan

♥ Inget godis

♥ Avslappningsövning minst 5 gånger per vecka

 

Delmål:

♥ Minska midjemåttet och att komma i min gamla klädstorlek igen
♥ Känna mig bekväm med att ha bikini till sommaren

Någon som kanske har planer på att göra något liknande och har lust att haka på? Kanske peppa varandra till att lyckas?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0