Lite om mitt kamp mot sockerberoendet

För mindre än en vecka sedan så surfade jag in på en sida om sockerberoende. Där fanns det 6 stycken frågor och om man svarade ja på 4 av dem så har man ett sockerberoende. Jag svarade ja på alla...

Jag har varit väldigt ärlig mot mig själv vad gäller mitt beroende av godis, men det var först nu som jag började erkänna för mig själv att jag faktiskt har ett beroende mot socker i allmänhet. Det var när jag läste en sida om sockerberoende som jag verkligen förstod för jag kände så himla väl igen mig.

Under det året jag var fri från godis så ersattes det med kakor istället, något som jag insåg nu. Det svåraste sägs ju vara att erkänna att man har ett beroende, men jag tycker nästa steg är minst lika svårt. Nämligen att acceptera det. Förr eller senare så har jag alltid kommit till den punkten: "men jag kanske kan äta godis ibland". Vad har hänt då? Jo, jag är tillbaka där jag började.

(Kommer att komma lite fakta och så om sockerberoende lite senare och även testet.) 



Kämpar du mot ett sockerberoende och behöver stöd? Skicka iväg ett mail så kanske vi kan stötta varandra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0