Utomhusträning under sommaren

Nu när det börjar bli sommar så brukar man vilja skippa gymmet och njuta av det fina vädret istället. Men det går ju faktiskt att kombinera träning med att vara ute. Tänkte att jag skulle ge lite tips på träning man kan göra utomhus.

Det man kan göra ensam:

§ Cykling - antingen så följer man en väg eller så satsar man lite större och ger sig på lite terräng.


§ Löpning - allt som krävs är bra skor och lite musik i öronen.


§ Simning - krävs att vattnet blivit tillräckligt uppvärmt, men bor du nära en sjö eller havet så är detta perfekt träning när det är riktigt varmt ute.


§ Inlines - varför inte ta sig till jobbet på ett par inlines istället för bilen?


§ Studsmatta - en chans för lite träning, samtidigt som det blir en rolig stund och man nästan känner sig som barn igen.

§ Hopprep

§
Friidrott - finns många olika grenar att välja mellan - längdhopp, höjdhopp, spjut, häcklöpning osv.


Det man kan göra om man är två eller flera:

§ Badminton - fungerar så länge det är vindstilla, det är både roligt och ger ett träningspass på samma gång.

§ Tennis
- tekniskt sätt går det om man är själv om man har en bollmaskin (rätt term?), men så klart blir det roligare om man är åtminstone två.


§ Basket

§ Fotboll


§ Vollyboll - en riktig strandsport på sommaren


§ Klättring - går så klart att göra ensam, men av säkerhetsskäl är det bäst att ha med sig någon. De som sett den verklighetsbaserade filmen 127 hours vet vad jag pratar om.


§ Vattenskidor/wakeboard - en vattensport för de som gillar fart.


§ Brännboll

Tycker ni kanske att det är något jag har missat som borde varit med? Skriv en kommentar och berätta, så samlar jag ihop det i ett senare inlägg länkning till ev. bloggar.

Kommentarer
Postat av: Thèrese

Va inne på bloggen nu å såg denna nya:)

Ser kanon ut.

Ska helt klart följa den:)

2011-05-07 @ 20:05:05
URL: http://bamsesmatte.blogg.se/
Postat av: Thèrese

Jag har bla en ros ranka, hjärta, fjäril, mitt namn, hund ansikte mm.

Har man börjat så är man fast i alla fall jag haha, fast jag vet ju när jag ska sätta stopp.



Vad hade du tänkt dig för nått?

2011-05-07 @ 21:12:38
URL: http://bamsesmatte.blogg.se/
Postat av: Thèrese

Sv: Wow det låter fett nice:)

Att jag inte tänkte på det när jag gjorde min fjäril haha.

Ett tips bara gör inte i nacke det gör satan ont i alla fall på när jag gjorde min där (inte fjärilen alltså)

2011-05-07 @ 21:35:38
URL: http://bamsesmatte.blogg.se/
Postat av: Thèrese

Sv: Handleden låter som ett bra val.

Jag har min fjäril i svanken

2011-05-07 @ 21:43:17
URL: http://bamsesmatte.blogg.se/
Postat av: Thèrese

Ja man ser väldigt många på just skuldran.

Som du säger så vill man ju vara lite udda:)

2011-05-07 @ 22:20:57
URL: http://bamsesmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0